Nasveti za boljšo presnovo – bazalni metabolizem

Z leti se presnova slabša – ali tako mora ostati in se je treba sprijazniti z viškom kilogramov ali obstajajo možnosti, da jo vseeno izboljšamo in znižamo telesno težo?

Veliko strokovnjakov ponuja različne predloge o tem, kako slabo presnovo povišati, in sicer od dodatkov, ki naj bi uravnali hormone, do različnih vrst prehrane, ki naj bi ponastavila vaš sistem. Čeprav je koncept »ponastavitve« vašega metabolizma, kot je vklop in izklop stikala, mit, ga lahko še vedno izboljšate.

Na kratko, starost je pomemben dejavnik pri upadanju presnove, drugi dejavniki pa imajo pomembno vlogo pri upočasnitvi presnove, npr.  hormonsko neravnovesje, stres, slaba prehrana, neaktivni življenjski slog in največji dejavnik pri upočasnjevanju presnove: izguba mišične mase.

Prevelika skrb in obremenjenost za zvišanje presnove lahko dejansko povzroči nasprotno od želenega učinka. Ker smo nestrpni in iščemo hitre rešitve, si pridobimo dodatke in prehranske izdelke, ki zagotovijo, da prinašajo rezultate v enem tednu in drugih nerealnih časovnih okvirih.

Pozabite na vse informacije, ki jih imate o tej novi prehranski metodi ali izdelku, ki naj bi spodbujal metabolizem. Če bi obstajala bližnjica do višjega metabolizma, bi bili vsi vitki in se ne bi borili s preveč kilogrami. Vendar imamo dobre novice: izboljšanje metabolizma ni nujno zapleteno. Sledite Snelly napotkom in izboljšave v vašem metabolizmu bodo dolgoročne.

1. Hrana

Jejte polnovredno, uravnoteženo prehrano, da dobite široko paleto hranil in mineralov.  Vključite kakovostne beljakovine, kompleksne ogljikove hidrate in živila, bogata z vlakninami, železom, cinkom in selenom.

Jejte polnovredno, uravnoteženo prehrano, da dobite široko paleto hranil in mineralov.

Živila, ki negujejo telo, preprečujejo nelagodje, kot so plini, napihnjenost in občutek, da ste v “prehranski komi”. Vključite cimet, ingver, kurkumo, kajenski poper. Pitje zelenega čaja ali kofeina pospeši vaš metabolizem.

Ko bo vaš sistem porabil več časa za presnovo in prebavo hrane, boste dalj časa ostali siti in telo ne bo kopičilo maščob.

2. Voda

Ko se zjutraj zbudite, začnite dan z vodo, poskrbite, da čez dan spijete od 1,5–2 L vode. Dobra hidracija je pomembna za izločanje toksinov, ki bi se sicer kopičili v telesu in shranjevali v maščobnih celicah.

3. Stres

V sodobni družbi se stresne situacije pojavijo od nikoder, včasih v najmanj pričakovanih okoliščinah. Dolgotrajno povečanje stresa povzroča neravnovesja v hormonih, kot so kortizol, dehidroepiandrosteron (DHEA) in adrenalin.  Zlasti kortizol lahko povzroči kopičenje trebušne maščobe.

Namesto da bi pričakovali rešitve za te zimzelene zunanje probleme, je bolj smiselno, da se naučite, kako upravljati svoj stres.

Spoznajte osnovne prakse meditacije.

Napotki:

  • Spoznajte nekatere osnovne prakse meditacije, kot so pravilne dihalne tehnike, ki jih lahko uporabite zjutraj, da se boste pripravili na dan, in zvečer, da boste sprostili vsakodnevni stres.
  • Vzemite si pet do deset minut za hojo po kosilu kot del vaše dnevne rutine pri delu. S tem se bo vaš krvni obtok izboljšal, povečala se bo raven serotonina in zmanjšal stresni hormon, ki ogroža presnovo.
  • Pomembno vlogo igra tudi čas za pripravo na dober spanec. Globok, umirjen spanec pomaga pri boljših rezultatih hujšanja. Študije so pokazale, da pomanjkanje spanja zmanjšuje izgubo maščobe in težje pridobivanje mišične mase pri ljudeh, ki spijo samo pet do šest ur. Tudi takrat, ko sta bila prehrana in način življenja drugačna. Če torej želite izboljšati svoj metabolizem morate spati več. Proces, ki se dogaja v vašem telesu med spanjem, je sproščanje hormonov, ki telesu omogočajo zdravljenje. In vse to vzdrževanje sistema, ki se zgodi med spanjem, je zelo pomembno!

4. Vadba

Naš sodoben način življenja je večinoma sedeč, saj smo napredovali k delu v pisarnah in se odmikamo od vsakodnevnega fizičnega dela.

Namesto da zmanjšate telesno aktivnost, ko se starate, je koristno začeti vaditi, tudi če ste v 40. ali 50. letih in dolgo niste nič naredili za svoje telo. Izboljšali boste spomin, okrepili boste srce in sklepe, vadba bo pozitivno vplivala na vaše razpoloženje.

Poskusite vaje za moč, da boste dolgoročno povišali vaš metabolizem, ker mišice porabijo več kalorij kot maščobe.

Poskusite vaje za moč, da boste dolgoročno povišali vaš metabolizem.

Ampak vse stvari je treba storiti zmerno. Če še niste v vrhunski kondiciji, potem vsakodnevni odhod v telovadnico ni dobra ideja. Prekomerna vadba lahko vpliva na proizvodnjo estrogena in testosterona, pa tudi na počasno delovanje ščitnice, ki igra ključno vlogo pri presnovi. Preveč vadbe lahko vpliva tudi na endokrini sistem, kar povzroča povečanje ravni kortizola, hormona stresa.

Brezplačen posvet

Sorodne vsebine

 


Skrij
Brezplačen posvet
Izpolnite spletni obrazec
in si zagotovite svoj termin za
Brezplačen posvet
Certifikat odličnosti

Ponosni smo, da je podjetje Linea Snella d.o.o. ponovno prejemnik certifikata Zlata bonitetna odličnost (Bisnode).

Po analizah za leto 2017 naše podjetje spada med 6,8% najboljših pravnih subjektov v Sloveniji in se uvršča v najvišji razred bonitetne odličnosti AAA. Med 163.642 registriranimi podjetji v Sloveniji bonitetno odličnost AAA dosega zgolj 6.944 podjetij.
Podjetje, ki izkazuje zlato boniteto odličnosti, predstavlja najbolj zanesljiv, kredibilen in nizko tvegan poslovni subjekt za sodelovanje z vsemi poslovnimi partnerji.

x Uspešno ste se prijavili na e-novice.

Hvala!

x Prijava je bila uspešno oddana.

Hvala!

Spletni piškotki

Spletna stran www.lineasnella.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, analizo uporabe, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. S klikom na gumb«DA« soglašate z njihovo namestitvijo. Več o piškotkih si lahko preberete tukaj.

DA